Navigace webu je jednou z nejdůležitějších komponent, která se podílí na úspěchu webu a splnění jeho cílů. Velmi také ovlivňuje uživatelský prožitek a míru okamžitého opuštění webu. Asi jste taky měli choutky udělat navigaci webu "jinak", trochu jí opepřit. Navigace ale bohužel není zrovna to pravé místo pro velké experimenty a designérské výstřelky. Aplikujte následujících 6 pravidel, abyste dosáhli skvěle použitelné navigace!
Seriál: webové analytikyHned na úvod jedna zásadní otázka - sledujete výkonnost svého webu? To, jestli plní vaše cíle? Nebo výkonnost svého webu jen odhadujete na základě poptávek z něj či jinak? Pokud sledujete a analyzujete - perfektní! Pak vám tento článek asi moc nového neprozradí. Pokud ale netušíte, jak si váš web vede, kolik návštěvníků na něj chodí a jestli dělají to, co od nich chcete, pak máte nejvyšší čas začit! A právě s tím vám pomůže tento článek. Zjistíte co vám přinese nejvyužívanější nástroj webové analytiky - Google Analytics, jak jej zavést na svém webu a co nejdůležitějšího sledovat. Nenechte se balamutit a sami si ověřte, jestli váš web k něčemu je.
Seriál: co stojí za webem, ze kterého návštěvníci po pár sekundách neodejdou
Web je online, máme spoustu možností komunikace aniž bychom se museli vidět - tak proč neřešit vytvoření webu taky jenom po mailu a telefonu? Ale už jste někoho dokázali dobře poznat jen po mailu? A myslíte, že on zase vás? Pro úspěch webu je přitom seznámení a poznání se klíčové. Jak můžu připravit web, když pořádně nevím, co si od něj slibujete, kdo jste, v čem jste dobří a proč vás vaši zákazníci či klienti vyhledávají? Přečtěte si, jak důležitá je úvodní schůzka a co všechno je nutné pro vytvoření skvělého webu.
O responzivním designu už jste jistě slyšeli a v tom ideálním případě jeho výhody využíváte hodně často při prohlížení webu přes telefon, tablet a další zařízení. Responzivní web se přizpůsobí zařízení uživatele a je skvěle použitelný na téměř všech zařízeních s přítupem k internetu. Co se tedy skrývá za responzivním designem a jak dosáhnout respozivního webu. A vlastně proč dělat weby responzivně? Na to vše vám odpovdím v tomto článku.
Pomalý web vyvolává v návštěvnících negativní emoce, pokud jej tedy rovnou neopustí. S tím, jak roste počet lidí prohlížejících web na mobilních zařízeních, rosté také důležitost rychlosti vašich webových stránek. Ukážu vám, jak změřit rychlost webu a dám 8 tipů na zvýšení rychlosti webu.
Dá se říci, že většina webů je dnes postavena na kvalitních fotkách. Ale kvalitní fotka ≠ dobrá fotka pro web. Jasně, při návrhu webu je nejjednodušší projít fotobanky a za pár korun získat fotky, které potřebujete. Návštěvníci ale budou tyto univerzální "výplňové" fotky ignorovat.